CO WARTO PRZYGOTOWAĆ?

  • Listę posiłków i produktów, które spożywasz w ciągu kilku dni. Do takiej analizy najlepiej przygotować 3 dni. Lista powinna obejmować wypite płyny oraz krótki opis posiłków jak na przykładzie poniżej:
8:00

śniadanie

Bułka pszenna z masłem, plaster sera, pomidor mała sztuka
10:30
II śniadanie
2 kromki chleba żytniego z masłem, szynka, banan mała sztuka
15:00

Obiad

1/2 woreczka ryżu, gulasz wołowy z pieczarkami porcja ok. 150g, buraczki gotowane tarte – 3 łyżki
18:00

Podwieczorek

Banan, garść orzechów 50g
20:30

Kolacja

2 kromki chleba żytniego z masłem, pomidor średnia sztuka, plaster sera
  • Listę produktów których nie lubisz i nie chciałbyś mieć w jadłospisie
  • Aktualne wyniki badań takie jak: morfologia krwi, glukoza, lipidogram (cholesterol z podziałem na frakcje HDL, LDL oraz triglicerydy), wyniki wątrobowe: ASPAT, ALAT, oraz w zależności od chorób współwystępujących warto zabrać ze sobą zalecenia lekarza prowadzącego lub wypis ze szpitala).
  • Jeżeli na coś chorujesz – lista leków – niektóre z nich robią interakcje z jedzeniem, dlatego trzeba odpowiednio dopasować jadłospis pod kątem zażywanych leków
  • Jeśli trenujesz – przygotuj listę zażywanych suplementów i plan swojego cyklu treningowego (kwestia treningu zostanie szczegółowo omówiona podczas spotkania).

UWAGA POMIARY!

Jeżeli wyniki analizy składu ciała mają być rzetelne, należy trzymać się następujących zasad:

  • Pomiar powinen być minimum 2h po ostatnim posiłku (rano najlepiej na czczo, jeśli wizyta jest popołudniu zaleca się, żeby nie jeść bezpośrednio przed spotkaniem)
  • Pomiar powinien być minimum 3h po intensywnym treningu
  • Przed pomiarem nie należy dużo pić (zbyt duże nawodnienie lub przeciwnie – odwodnienie, może zmienić odczyt pomiaru tkanki tłuszczowej)
  • Informacja dla kobiet: pomiar metodą BIA wykonywany jest boso dlatego nie wkładaj rajstop!